Logo PGQu

Universidade Federal do Rio de Janeiro

Mini-Curso
Tópicos em Síntese Assimétrica

Prof. Patrick Steel (Professor of Organic Chemistry and Chemical Biology, Department of Chemistry, Durham University)

Following a DPhil (Oxford, UK) and Post-Doc (Columbia, USA) (natural product synthesis / methodology development) Patrick Steel started a lectureship in Organic Synthesis at Durham University in 1990. He held a prestigious Royal Society Industrial Fellowship with GSK (medicinal chemistry 2000-01) and is now a Professor of Organic Chemistry and Chemical Biology at Durham. His group, currently 9 PhD students, study problems in fundamental organic synthesis (C-H activation) and use organic chemistry techniques to answer important questions in chemical biology with a particular interest in neglected tropical diseases, notably leishmaniasis. He was Head of the Organic Chemistry Section at Durham University 2007-2013 and is an elected council member of the Royal Society of Chemistry Chemistry Biology Interface Division 2013-2019.

CONTEÚDO DO CURSO: Asymmetric Synthesis-outline IoQ UFRJ (PDF)

Os alunos de pós-graduação de Cursos stricto-sensu oficialmente reconhecidos pela CAPES poderão, se desejarem e formalizarem, validar o curso como disciplina de Pós-Graduação ofertada pelo Programa de Pós-Graduação em Química do IQ da UFRJ (1 crédito).

Aulas nos dias 17/07 (12:30-17:30) e 18/07 (13:00 - 17:30), Sala a confirmar (IQ/UFRJ)

Inscrições e dúvidas: secretaria do Programa de Pós-Graduação em Química ou via email: pgqu.ufrj@gmail.com

INSTITUTO DE QUÍMICA - UFRJ -INTRANET -FAPERJ -CNPq -CAPES -PERIÓDICOS -CONTATO -RESTRITO

Instituto de Química - Universidade Federal do Rio de Janeiro - Rio de Janeiro, BRASIL | Todos os direitos reservados. ©1999-2016 PGQu & UFRJ.
Google+ | Criação de Sites RJ | Criação de Sistemas Web/EventSys